Lördag kväll

 
Så gårdagen blev intressant. Planen var enkel, middag sen bio.
 
Vi började på Captain America vid 7 tiden så att vi hade tid på oss innan bion började kvart i 9. Eftersom vi var i blanch hade vi inte brytt oss om att boka bord så när vi kom dit och fick veta att det var en timmes vänte tid så sög det lite. Kände att vi inte hade en timme på oss att bara sitta med drinkar så vi drog vidare till Fridays ist
 
5 minuter senare kommer vi till Fridays och får veta att det finns ett bord edigt om ungefär en kvart. Nöjda med det sätter vi oss i baren för att vänta. Jag dricker Appeltini och känner mig som att jag är med i scrubs. Faktiskt ganska goda.
 
Efter att ha hängt där i kanske 20 minuter, och sett röken inne i köket och hört brandalarmet gå igen två gången kommer en tjej förbi och berättar att dom har lite problem i köket (no shit) och att det tyvärr kommer dröja ytterligare 20 minuter innan vi kan få ett bord. 
 
Vid det här laget har vi gett upp om bion med vill gärna ha mat så vi väntar glatt. 25 minuter, mer rök och två brandalarm till så kommer en ny snubbe förbi. Köket funkar inte och dom kan inte servera någon mat. Om vi vill det så får vi gärna gå till resturangen brevid och få 50% rabatt. Väldigt snällt av dom men tyvärr vet vi att maten där suger så vi tackar nej. Ist får vi då skiva upp våran adress så att dom kan skicka ut en vauter till oss. Det var juh snällt av dom.
 
Efter att vi sen står utanför och röker bestämmer vi oss för att vi ringer bort till Captain America innan vi tar och promenerar dit igen. Dom meddelar om att vi kan få ett bord om 20 minuter. Så igen till Captain America blir det.
 
Efter att ha väntat i baren i 10 min får vi som utlovat vårat bord. Käkade en riktigt god nacho tallrik till förrätt sen blev det äntligen steak till middag. Blev besviken på min då den var helt genomstekt och jag ville ha medium/rare och efter lite om och men blir det att säga till. Genast promenerar dom iväg med den och erbjuder oss en varsin gratis cocktail. Yeey
 
Slutade iaf med att maten var underbart god, servicen var bra, drinkarna för bäst. Men seriöst, nästa gång jag ska ut och käka på en Lördags kväll tänker jag boka bord. Även om det är i sketna Blanch
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback