Vad jag saknar med Sverige just nu

 
Dipp! har varit otroligt sugen på chips eller ölkorv med dipp i flera veckor nu. Speciellt fresh island dipp som jätte gott att ha till steak och sallad
 
Fika. Seriöst man går inte ut och fikar här. Finne typ inga cafeer här. Ska man ut och bara snacka skit med någon gör man det över en öl.
 
Stekt falukorv med makaroner och ketchup. Falukorv är något jag inte ens lyckats hitta på ikea
 
Alice. Alltid Alice. Och Stella oxå om man ska vara ärlig
 
Comviq kompis. Eller tele2 som dom numera heter. Sitta och smsa med någon utan att det kostar helvete
 
Kortspel. Framförallt då middag och kortspel hemma hos pappa
 
City terminalen. Ja jag kanske är konstig men älskar det stället. Människorna, allt liv, allt helt enkelt. När jag åker till sverige och kommer från flyget till dit så är det först då jag börjar känna mig hemma.
 
Vardags förmiddag. Just de då mamma ringer och väcker mig när hon åker från jobbet och kommer och hämtar mig med bilen. Ibland åker vi och handlar lite frallor eller liknande sen åker vi hem till mamma. Hon springer ut och kissar vovvarna, jag fixar kaffe. Sen en timme av kaffe drickande, snacka skit, kolla tv och balkonge för att röka. När kaffet är uppdrucket packar vi in oss och vovvarna i bilen, hämtar Ankie och kanske Linda på vägen sen blir det en timme eller två i hundrastgården eller promenad bort i skogen. Bästa någonsin!
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback