Gnäll gnäll gnäll


Jag sitter hemma hos pappa nu. Har suttit och bläddrat i flera av veckans tidningar.

En massa har det skrivits om den där dejtning sidan för otrogna. Sen läste jag även ett par olika insändare bland annat en där "Carl" skrivar om att han på stan ser massa människor med slitna kläder och skor men med nya mobiler och klagar över vart deras prioriteringar ligger.

Det båda de här fallen har gemensamt är att båda är exempel på människor som lägger sig i hur andra väljer att leva sina liv. En sak som jag helt enkelt inte förstår.

Om en människa vill vara otrogen så tycker jag att ja, det är dåligt av den personen, men det är inte min sak. Han/hon har rätten att göra det valet själv och det är väl bättre att han gör det via en dejting sida där han/hon är öppen med att han/hon (oke det blev jobbigt med allt han/hon så jag håller mig till han nu och det har inget att göra med om män är mer eller mindre otrogna än tjejer) är otrogen med den han är det med. Eller?

Lilla "Carl" däremot tar allt ett steg längre och ska lägga sig i vad andra människor väljer att spendera sina pengar på. Vad i helvete har han med det att göra? Bara för att han sen -94 bara haft 3 mobiler men icke slitna kläder ska väl inte alla andra behöva ha samma prioriteringar.

Ett exempel, jag väljer ibland att spendera 500 kr på ett par nya fina skor som jag egentligen inte behöver även om jag vet att jag knappt kommer ha råd med mat resten av månaden. Och det är mitt val.

Varför ska människor envisas med att lägga sig i saker som inte berör dom? För att gå lite till överdrift, är inte frihet att kunna själv välja hur man lever sitt liv ?


Men nu är maten klar så kan inte fortsätta gnälla över vad andra människor gnäller på =P



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback