Nattbabbel


Vi börjar väl med den klassiska: Sömnproblem? Nej men det menar ni inte...

Nää Men inte alls ikväll faktiskt. Faktum är att fastade totalt i en bok och sist jag minns att jag kollade på klockan var den typ elva. Fast sen ska det kanske sägs något om att jag senaste 100 sidorna kämpat en hård kamp mot sömnen för att jag ville läsa slutet och nu när det är gjort sätter jag mig vid datorn istället för att bara sova... Men vi struntar i det idag

Läste "I drottningens närhet" av Philippa Gregory. Den handlar om en ung tjej som hamnar som hov narr under Englands drottning Marias tid. Handlar mycket om hennes räddsla för inkvisitionen, hennes totala misslyckande i att undvika alla intriger kring maktkampen om tronen osv. Ganska bra bok faktiskt. Det är samma författare som skrivit "den andra systern Boleyn" och även en bok om Elizabeths första tid som drottning. Hon har säkert skrivigt fler men det är de jag har läst

 

Nu borde jag väl antagligen sova men piggnade till lite här så blir väl att glo på någon film. Men känner jag mig rätt lär jag somna 10 mintuer in. Som tur är är det sportlov och många som är lediga så är inte så troligt att jag blir ringd om tre timmar för att jobba

 

Sussa sött!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback