Välkommen till Irland =)

Ligger i mitt rum just nu. Det är ganska litet men mysigt nog för mig. Jag bor med en irländare och en tysk. Tysken har jag inte träfft än då han e hemma i tyskland några dagar men irländaren är helt okej. Trevlig typ som lagar god mat =P

Spenderade dagen i dublin då ja ändå var ledig idag. Dublin är lite smått förfallet på sina ställen men annars ganska mysigt. Bäst tyckte jag om de kvarter som var sådär som man föreställer sig att irland ska vara men massa pubar som live musik, små butiker och massa grönt och allt heter något med O'

Har även insett att irländare är jäkla mer sociala av sig. Och allmänt trevliga. Står man och väntar på bussen är det alltid någon som ska säga hej och prata lite om vädret osv. Går man förbi en pub med uteservering kan är det nästan uteslutande så att någon tycker man ska slå sig ner och ta en öl innan man går vidare. Frågade efter en väg beskrivning och människan var nära att faktikst följa mig dit så jag hittade. För första gången i mitt liv förstår jag lite vad som menas med att stockholmare verkar dryga och stressade... Men säger ni till någon att ja sagt det kommer jag förneka det in till döden!

Gjorde inget direkt turistigt idag som att besöka museum eller så utan promenerade bara runt, drack kaffe och kedje rökte.

 

Mina rökvanor måste dock ändras iaf lite. Fattar ni att ett cigg paket här kostar 80 kr!! Och jag har inte ens lyckats hitta prince någonstans =/

 

Imorgon böjar jag jobba oxå. Fick en vägbeskrivning av irländaren och promenerade dit tidigare idag så jag skulle veta vart det låg. Tog mig kanske 25 min att gå så så länge det inte ösregnar blir det en skön promenad varje dag. Är lite nervös och har grym beslutsångest angående vad jag ska ha på mig men det är väl som det ska =)

 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback