Språkproblem


Det är lite skumt. Nästan som att börja skolan igen. En känsla som förstärks av att vi spenderar dagarna med "lektioner" i det så kallade "training room 6" Fast imorgon ska vi juh vara i 7

Vi är åtta stycken i min "klass" fem svenskar och tre danskar så undervisningen sker på engelska. Vilket är helt okej men ibland är man inte säker på om man ska prata svenska eller engelska med någon. Som tex om vi är tre som har ett samtal, jag, en till svensk och en dansk så pratar vi engelska. Dansken kanske förstår oss men jag förstår helt klart inte dansken annars. Men så promenerar dansken iväg och helt plötsligt inser man att man står och pratar med en svensk på engelska och då känner man sig lite dum. Ännu dummare känns det att bara byta språk mitt i en diskussion.

Menmen är väl sånt man vänjer sig vid tillslut

 

Här bor och jobber jag btw. Den gula pilen är där jag bor och den röda där jag jobbar. Att promenera imellan tar kanske 20-25 minuter

 

Och ja jag bor i Dublin. Dublin är min adress men jag bor inte i City Central bara. Vilket jag trodde att jag skulle göra.. =/

 

Ska lägga upp lite bilder på mitt hus, mitt rum och lite sånt senare ikväll eller imorgon




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback