Gårdagen i ord (då jag glömde ta några kort)


Gårdagen var riktigt kul. Efter jobbet mötte jag upp Malin och Jocke i stan där vi gick och käka innan vi drog vidare till uppsla med tåget. Efter några mindre dispyter när det gällde kartläsning hittade vi hem till Robin.

Väl där blev vi bjudna på spritsorbe som välkommsdrink (väldigt god), kom fram till att Robin blivigt övertagen av en Alien, hans ekologiska cider hade vi smittat med mjältbrand, att stockolmarna (läs: vi) var bäst och vissa andra fick efter överläggning vara med i våran grupp, kom på multimiljons affärsidé, mutade människor för att få röksällskap (vad är oddsen för att jag skulle vara ensam rökare i ett sällskap på typ 20?) och lärt oss nya knep för att få saker blev klockan så pass mycket att vi var tvungna att gå för att hinna med sista tåget hem.

Update: Glömde nämna Harry Potter ölen, tyska blandvinet, avloppsbålen, erövringen av chipsskålarna och skåpet som lyste. Och sånt får man juh inte glömma =P

Visst var det roligt där men lusten att stanna kvar till första tåget vid 5 vann inte över lusten att komma hem till stockholm.

Väl i stockholm igen betämde jag och Malin oss för att dra vidare. Efter mycket messande till andra människor hittade vi en klasskamrat till Malin och hans kompis. Först drog vi till Snaps men tydligen är jag och Malin för små för att vara där Så det blev någon krog i närheten.

Hennes vänner verkade helt okej och lite roliga tills jag och Malin besökte toaletten bara för att komma tillbaka och pojkarna dragit. Och lämnat våra jackor och väskor ensama vid bordet på en packad krog! Eller inte helt ensama, några faktiskt väldigt trevliga greker hade slagit sig ner och ville bjuda på dricka men vi bestämde oss för att tacka nej och dra vidare. Som tur var fanns alla våra saker kvar. Men seriöst vad är det för slags människor som gör så? Helt plötsligt bestämmer sig för att dra och bara lämnar sitt sällskaps grejer? Drygt, självupptaget och rent elakt! Det visade sig sen att dom dragit till McDonalds...

Då klockan började närma sig tre kände vi att det kanske var dags att ge upp. För mig blev det nattbussen till spånga då min sovplats i stan bestämt sig för att sova för djupt för att vakna av telefonen. (elakt)

Nu har jag avnjutigt min bakis pizza och har hamnat hos far min och dricker kaffe innan jag om två timmar ska iväg för middag och bio =)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback