Stökigt



Nu sitter jag i soffan och dricker kaffe. Ska snart börja dra mig hem till mamma för att dricka mer kaffe med Eva =)


En sak som jag verkligen borde göra är att städa. Det är just nu kläder och skit övr hela lägenheten. (inte riktigt skit dårå utan massa grejer)

Vet ni vad jag faktiskt funderade på när jag hade bott här i kanske två månader. Att skaffe en städare. Inte en sån där som kommer en eller två gånger i veckan utan tänkte mer någon som kunde komma varannan vecka eller en gång i månaden och sköta allt grov göra. Liksom se till att det en gång i månaden dammsögs, dammades, torkade golven och sånt ordentligt. Och tvättade fönster, det har jag inte gjort sen jag flyttade in.

När jag nämde mina funderingar på det här så verkade de flesta tycka att jag var helt rubbad. Skulle jag verkligen betala någon för att städa min etta i kallhäll? Jag jobbade inom vården, ett av de jobben med lägst löner man kunde ha. Hade jag gått och fått storhetsvansinne??

Jag förstod aldrig riktigt den grejen. Var det verkligen så fel att jag ta ut någon tusenlapp i månaden för att slippa göra något som jag hatar att göra? Och dom jag dessutom suger på att göra. Jag kollade faktiskt upp vad det skulle kosta och med storleken på min längenhet och om dom kom en gång i månaden skulle det kosta strax över en tusenlapp

Men det blev aldrig av. Och idag skulle jag inte kunna göra det heller. Hade en annan inkomst för ett år sen. Visst skulle jag kuna göra det om jag började jobba heltid men varför skulle jag vilja göra det .. ?




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback