Facerape



Vaför har det helt plötsligt blivit sån hysteri kring det här? Jag förstår inte, whats the big deal??

Om du fixar att gära en enkla jävla saken att logga ut efter dig så slipper du hela grejen. Och om du inte gör det så skriver någon (oftast någon du känner) något roligt ofta lite pinsamt ibland elakt i din statusuppdateing på facebook. Är det verkligen så farligt? Och om du nu tycker det kan du väl för i helvete lära dig att logga ut!

Det står lite om det i dag i expressen. Eller nej det står inte om facerape, det står om "statuskapning" (dom hade oxå " runt) Och dom får det att låta som att världen kommer gå under pågrund av det här. Läs bara vad någon stackars människa har kommenterat.

Jag skriver av rakt av här:

"Nej men usch! Det här är ju hemskt! Facebook borde förbjudas, sådant här gör att många kommer in i depressioner som är svåra att komma ur ifrån. kanske t.o.m. skapar en stor självmordsvåg"

Eh what? Självmordsvåg? På grund av facerape? Är du allvarlig? Snälla sig att du var sarkastisk?!

Så facebook, det största sociala nätverket i världen ska förbjudas för att det ibland händer att någon stackare råkar ut för att någon skriver något som e elakt på deras statusuppdatering? Det låter juh normalt... Är männskor så känsliga att de vill ta självmord för något sånt? Har jag missat någon männsklig reaktion som borde finns hos mig eller vad?

Nej jag kan nog inte uttrycka min åsikt bättre än kommentaren under:

"Och? Oftast är det en vän som gör det för kul."

Allvarligt världen ta och lugna ner er lite, det är inte en så stor grej!


Vet att jag skrev ngt åt dig förut, kommer dock inte ihåg vad... Kollade din facebook, men du kanske har tagit bort det...? Så går det när man inte loggar ut... Mohahaha!!

2011-01-30 // 21:11:28

Du har faktiskt gjort det två ggr men båda var ganska snälla. Första gången länkade du bara til "Vem var det som kasta" och andra gången skrev du "hej hopp gummisnopp"

2011-01-31 // 13:59:49

Hej!



Sara heter jag och skriver just nu om "facerapes".

Såg att du hade reagerat på den artikeln som låg på webben och undrar om du skulle vilja vara med i den artikeln jag gör nu.



Det jag i så fall undrar är:

- Vad är den bästa/värsta facerapen du utsatts för?

- Vad tycker du om facerapes?



Mejla mig gärna! :)

2011-02-04 // 10:51:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback