De här med rökning

Jag läste ett inlägg i en blogg nyss som handlade om just det här med rökning. Hon började ganska bra med att hon inte förstod det. Det är farligt och hon tycker det luktar äckligt.

I slutet av inlägget sa hon dock att alla rökare är patetiska och svaga och att hon aldrig skulle kunna anställa någon som rökte eftersom hon inte ville omge sig med just svaga äckliga människor  ..

Är det bara jag som tycker det var ganska osympatiskt sagt?

Okej jag erkänner, jag är en rökare. Jag har flera beroenden (laster, dåligavanor osv) alla de största av dem representerade där uppe i min header.

Men låt oss göra en sak klart nu. Jag vet att rökning är dåligt för hälsan. Jag vet att jag måste leva med att gå runt och lukta rök. Jag vet att de irriterar folk när jag röker. Allt det här vet jag och ändå röker jag. Så varför? Självklart till stor del för att det är ett beroende men även till stor del för att jag väljer att göra det.

Alla har någon grej som dom riktigt njuter av. Det finns choklad, en joggigtur, ett glas vin, att shoppa, god mat osv. Alla har den där speciella grejen som ger dom avkoppling och njutning. Det är just det cigaretter är för mig.

Jag kämpar inte med att sluta röka. Det kostar pengar, det är farligt och inte så mysigt men jag trivs med det.

Och till det här med att det stör människor omkring mig. Jag försöker okej. Jag skulle aldrig komma på tanken att ställa mig i en busskur och röka, jag ställer mig en bit bort. Jag sätter mig inte på en bänk och tänder en cigg om det sitter någon där. Jag försöker visa lite respekt för dom som inte röker.
Jag vet att ni säker känner röklukt ändå men jag försöker iaf.

Men tillbaka till poängen. Jag röker och jag kommer med största trolighet fortsätta med det. Om det gör mig till patetisk, äcklig, svag och inte värd att anställa.. ja.. Fuck off, då får jag väl vara det!






Btw, personligen stör jag mig på alla människor som stinker parfym för det sticks i näsan och kliar i halsen. För att inte tala om alla ungar som springer runt. Kan vi inte ta och förbjuda dom små skitarna på offentliga platser? Jag skulle iaf bli lyckligare då



Som rökare är du väldigt ansvarsfull, det kan jag intyga. Du är jätteduktig med att se till så att ingen annan störs när du röker, och mer än så tycker jag inte att man kan förvänta sig. :)



Tyvärr är det ju så att ens små guldkorn i livet inte alltid är så nyttiga för en själv egentligen. Men jag skulle aldrig komma på tanken att sluta med modellbygge, trots att jag vet att alla skumma kemikalieångor jag andas in förmodligen inte är vidare bra för mig.

2010-05-29 // 09:01:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback