Inte sött att luras så


Nej nej jag är inte lat. Jag tog inte en taxi bara för att jag missade bussen och det tar hela en kvart att gå.. Okej fine jag ger mig jag tog en djävla taxi men till mitt försvar så va de kallt och har aldrig gått den vägen så skulle bara gå vilse och de skulle ta 45 minuter att gå. Så de så!

Va nära att bli lurad av en sån där Comviq säljar gubbe (snarare kille) idag. Hade lite tid att slå ihjäl innan tåget gick så lät honom babbla. Han pratade om att det kostade jääätte mycke att surfa med mobilen och nu kunde jag få göra de gratis. Surfar egentligen aldrig med mobilen men glömmer ibland knapplåset och då hittar den alltid in på internet. Han sa att allt de skulle kosta va 49 kr en gång.

Jag (skeptiskt)- Och det kostar bara 49 kr en gång?
omviq gubbe - Ja det är bara en engångskostnad på 49 kr så får du gratis blablabla..
Jag - Och det är inga fler kostnader sen? Inga du betalar så mycke i månaden eller gratis nu men om 6 månader kostar det 49 kr?
Comviq gubbe - Nej nej det är bara en engångkostnad, jag lovar.

Jag fortsätter lyssna och han börjar fylla i pappar samtidigt som han säger vad han skriver. Plötligt reagerar jag på att han säger

Comviq gubbe - Och så 99kr i månaden
Jag - Va? jag trodde det bara skulle kosta 49 kr en gång?!
Comviq gubbe - Ja för att surfa gratis men det här är för surfet till datorn.
Jag - Men jag har redan mobilt bredband juh
Comviq gubbe (tittar konstigt på mig)- Varför sa du inte det då?
Jag (förtvivlat) - Men du sa aldrig nått om mobiltbredband. Du snackade juh bara om att surfa med mobilen.
Comviq gubbe (fortsätter kolla konstigt på mig) - Okej men då tar vi och stryker det här och så..
Jag - Nää asså jag måste nog gå nu.

Tappade helt tilltron till den snubben där

Fast just nu funderar jag nog på om jag borde tackat ja ändå. Tror mitt mobila glappar för va tvungen att försöka i nästan fem minuter med att vicka den åt olika håll innan jag lyckades få kontakt =/





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback