I sagolandet



I Disney sagorna är det enkelt, allt är svart eller vitt. Antingen är man en av det goda som räddar världen eller så är man en av de onda som bara vill sitt eget bästa och förstör för de goda. Det finns inget mellan ting.

I verkligheten finns det gråzonen. Där ligger jag, tillsammans med många andra. Frågan är: är min grå mer ljus eller mörk?

Eftersom man i sagorna bara kan vara god eller ond, vilket är då jag? I min egna lilla disney saga skulle jag vara prinssesan som alla hejar på. Hon som alla vet att är god. Eller skulle jag vara den elaka trollkarlen som skrämmer de små barnen och bara förstör för de goda...?


                           eller        






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback