Badankor


Hade nästan glömt bort mitt nostalgi tema här.


När jag var 14/15 år så grundade jag en ny religion, den så kallade Badankskulten. Detta var något jag tog på stort allvar (nästan iaf) och bland annat spenderade jag tid på att försöka få fler anhängare och övertala min religionslärare att jag borde få göra mitt projekt arbete om Badankskulten. (Den disktutionen slutate i att han sa nej och jag gjorde det ändå)

Något jag gjorde då jag mot förmodan lyckades värva nya anhängare var att skicke ut ett "välkomms mail" Självklart känner jag mig tvungen att dela med mig här


Hellu!
Detta är det du med stor förtjusning väntat på. Ditt medlems brev från Badankskulten!
Badankskulten är en relativt lätt tro att följa men har, precis som de flesta kulter, vissa budord och vissa synder.

Budord:

1. erkänn Badankorna som de mest överlägsna varelserna i allt. Erkänn dom som gudar!
2. erkänn Cattis som din ledare
3. hjälp de försvarslösa om dom förtjänar det
4. ha inga dumma idéer som tex: vara oskuld tills du gifter dig, vara nykterist, tycka att rökning borde vara olaglig och sådant dumt.
5. behandla alla rättvist tills dom bevisat att dom inte förtjänar de
6. ha kul!



synder:

1. att vara en fjortis
2. att plåga någon varelse utan anledning
3. att inte följa Cattis
4. att vara respektlös mot en badanka, även om det är en dåligare variant ty dom är alla avbildningar av våra gudar.
5. såna där dumma idéer som nämns i budorden
6. att vara tråkig


Kan du följa dessa budord och undvika dessa synder kan du känna dig välkommen att erkänna dig som en Badanka.




(Jag gillar mig själv som 15 åring =D)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback