Min natt

Helt ärligt, jag försökte faktiskt sova. Jag stängde av dator, tvn, släkte alla lampor och kröp ner under täcket.

Sen låg jag där. Jag växlade mellan att ha jobbpanikångest, göra pruttljud, fundera över det förflutna, fundera på vad jag ska ha på mig imorgon och på närmsta fest, fundera över hur jag ska förklara för mamma att jag måste flytta hem igen då jag inte har några pengar att betala hyran med, undra över försvunna smörknivar, tänka mig själv om 10 år då jag är gammal ful och misslyckad, tänka mig själv om ett halv år då jag är bäst på det där dröm jobbet jag sökte tidigare, ha lite mer jobbpanikångest.

För en timme sen beslutade jag mig för att ge upp sovandes och lösa gåtan med de försvunna smörknivarna.

Ni förstår då jag först fick min lägenhet för typ ett halv år sen (seriöst har jag bott här så länge? Har juh varken soffa eller köksgardiner) så köpte jag ett två pack smörknivar från Rusta. Tyckte jätte mycke om dom för dom var spygröna. Iaf så har jag inte sett dom sen jag flytta hemifrån.

Dom fanns lixom inte med i de andra kökskartongerna. Då tänkte jag att dom väl fanns i någon av de kartongar jag inte packat upp än. Men än har dom inte dykt upp.

 

Så jag gav mig in i garderoben (mitt här lägger jag all skit jag inte vet vad jag ska göra av) Drog ut de tre kvarstående kartonger och tömde dom. Grejen e bara den att jag inte hittade några smörknivar. Så nu har jag en hall som ser ut som ett helvete och jag är fortfarande vaken och snart arbetslös

 

Nejdå jag har inte sömnproblem




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback