Vad gör jag?

Stötte på ett problem i dag som gjorde mig helt paff. Viste helt enkelt inte vart jag skulle ta vägen.
Grejen var att tjejen som jag jobbar med imorgon är sjuk. Ligger hemma ifeber och orkar ingenting. Jaha tänker jag då är det väl bara att börja ringa. Som alltid börjar man med vikarerna man tycker om, sen dom man inte tycker om och sist dom permanenta jobbarna.. Ofta blir de tyvärr så -då vi har löjligt få vikarier- att någon får gå in och jobba extra trots att de redan jobber heltider. Men i dag sitter jag där, har spenderat över en timme med att försöka få tag på alla. och då menar jag exakt alla och ingen kan. Då snackar vi inte om nej jaghar ingen lust eller något sånt utan en fysisk omöjlighet att vara där. Allt från att vara i småland till att redan vara uppskriven någon annanstans. Seriöst jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Efter ett tag gjorde jag de ända möjliga, att ringa cheferna nere på huset och säga att det helt enkelt inte fanns någon som kunde jobba. Men tror du att de går att få tag på dom, nej!
Efter att ringt dom var femte minut i 40 minuter tills killen som skulle jobba efter mig kom så fick jag helt enkelt gå ner till huset ¨leta efter någon människa som kunde hjälpa mig. Hittade båda två direkt, dom hade lunch. Det hela slutade med att en tjej som aldrig jobbat hos oss kommer och hjälper mig på förmiddagen imorgon och stannar så länge som möjligt. S¨till sist fick vi väl en lösning men ändå. Blev bara så paff och hade ingen aning om vad jag skulle göra =/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback